söndag, november 08, 2015

Drömmarnas värld igen!

Inatt så hade jag vad jag tyckte en lång dröm. Min första hustru steg åter ner från dödens vilorum och vi träffades under vänskapliga förhållanden.
Det egendomliga var att hon hade liksom jag åldrats och så brukar aldrig drömmar fungera. Man drömmer och ser människan såsom man gjorde då när de levde.
Vi vandrade runt i Eskilstuna och kunde konstatera att mycket av det vi såg var förändrat. Jag kände att jag inte skulle överhuvudtaget ta upp och diskutera något om våra gemensamma barn.
Hur är livet frågade jag och fick ett varmt leende tillbaka med svaret att hon hade det bara bra där hon nu var.
Upplevde i drömmen att jag blev glad över svaret och att hon var så vänlig mot mig.
Hon frågade mig också en en del över mitt nuvarande liv och jag svarade att det i huvudsak var bra sånär som att hälsan kunde vara bättre.
Jag ville ju inte gnälla eftersom jag visste om hennes problem med sin hälsa .Hon hade ju reumatism ända sedan hon var liten flicka.
Vad är värst nu frågade jag utan tanke på att hon ju var död. Jo, det är att jag har lite krångel med hjärtat.
Så tokigt det kan bli i drömmarnas värld.
Jag brukar inte gå och grubbla över henne eftersom det är så längesedan hon avled.Minnen bleknar men inatt kom alla minnen tillbaka men utan någon otrevlig känsla.
Har gått och grunnat på denna dröm hela dagen och vem vet , det var kanske ett budskap från andra sidan?
INGEN kan med säkerhet uttala sig om detta.Ingen kan veta om det är sant eller falskt!

För mig kändes det bra och det kändes som om mycket var förlåtet. Det kanske är mina innersta önskningar som har spelat in.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate