onsdag, oktober 28, 2015

Skåne!

Det var spännande att flytta ner till Skåne från Visby. Moster fixade en lägenhet åt oss på Hårdsväg 26 men adressen sa oss ingenting.Rosengård lät så fint när vi fick höra att vi skulle bo där.
Stor fin lägenhet och billig i jämförelse mot lägenheten i Visby, skatten i Malmö var mycket lägre också.
Totalt tjänade vi nästan 20.000 på ett år genom att flytta och det var mycket pengar i slutet av 70-talet.
Det behövde bara gå en vecka innan vi började förstå att lugnet från Visby inte fanns  längre. Skämtet i Malmö var ju att "följ brandkåren så kommer du till Rosengård"!
Efter ett par år så gjorde vi ett försök att flytta till ett låghus från vårt höghus men det vara bara att hoppa i en annan galen tunna. Våld, knark och ond död fanns i det nya huset där vi till och med fick in spaningspolis i vår lägenhet eftersom vi hade en våldsam man de ville spana på tvärs över!
Allt annat skit hoppar vi över för då skulle jag kunna fylla en hel bok med berättelser.
Nej , jag vill ta upp en annan grej som jag ditintills aldrig i mitt liv konfronterats med och det var förekomsten av ett extremt parti.
Skånepartiet fanns ju med sina radiosändningar där de förde ut sin propaganda om ett Skåne för skåningar. De ville dessutom bilda en egen stat eftersom de ansåg att de inte ville tillhöra Sverige.
De anhängare jag mötte  var  var samtliga gamla sossar som vänt sitt parti ryggen tack vare "Rosengård och dess befolkning"!
De var arga och hatade de som levde på sossbidrag med tanken att de gjorde det därför att de ville leva så. Att det inte fanns arbete i staden kom de aldrig att reflektera över.
När så Kockums la ner varvet med 7500 anställda så blev det ju katastrofalt i staden.
Men skånepartiet malde på och förde ut sina förenklade trossatser att allt var utlänningarnas fel.
På den tiden sände jag och mitt parti SOL (solidaritetspartiet) också närradio och vi kom ofta i "bråk" med skånepartiets radio eftersom vi punkterade deras olika hjärtefrågor. När vi dessutom kunde föra i bevis att flera ledande i Burlöv hade fällts för narkotikahandel så blev vi fritt villebråd.
Då beställdes olika saker till min adress, allt från kinamat till olika postordergrejor.
Så låga var man inom detta parti av gamla gnällmånsar.

Numera lever de i skymundan eftersom SD har axlat rollen som "sanningssägare"!
Nu säger man till exempel från Lunds SD var olika flyktingboenden finns , allt för att andra ska sätta  eld på dem.
Nu kommer myndigheterna att behöva hemlighålla adresserna, tänk att Sverige har kommit så långt ner moraliskt så man måste genomföra något sådant.

I stora grupper av särskilt män i Skåne finns en reaktionär inställning till det mesta. Glömmer aldrig hur min chef på systembolaget i Malmö ringde min fru och skällde på henne att jag var hemma för sjukt barn . Vi delade nämligen på detta varannan gång och han ansåg att min hustru skulle sköta detta helt o hållet . Att hon hade ett jobb brydde sig inte denne man om.
När jag så begärde att arbeta sextimmars dag då blev han galen och slutade tala med mig. Fejkade brist på lagret så att de kunde hålla hela personalen kvar på lördagen mellan stängning 13.30 till 23.00 för räkning av buteljer.
Ett gammalt trix som cheferna tog till när man ville göra sig av med någon.
Dessa herrar är och var så ickeempatiska så det morrade omkring dem. Jag har varken förr eller senare på någon annan plats i Sverige stött på så många gubbar av denna sort!

När jag så hörde Kent Ekeroth tala i Trelleborg så upplevde jag återigen en "gubbe" av precis denna sort!

SD är ett Skåneparti med i huvudsak gnälliga gubbar bakom sig!

Jag känner mig fortfarande tacksam över att ha kunnat flytta till Hökarängen där jag trivs och slipper dessa otrevliga skånska gubbar.

PS ! 
Skånepartiet bildades 1979 av Carl P. Herslow. En av hans kollegor i toppen av partiet har varit Bengt Larwik som har suttit för partiet i Malmös kommunfullmäktige. Bland de frågor som Skånepartiet har drivit finns flykting- och invandrarpolitiken. Partiet jobbar för en restriktiv invandring samt ”avlägsnandet av islam från Skåne”.
Bengt Larwik har varit vice ordförande under många år i partiet och har flera gånger hamnat i hetluften. För drygt sju år sedan åtalades Bengt Larwik för olaga hot mot en före detta moderat politiker. Larwik hade då bland annat sagt: Jag ska stycka dig din jävla spagetti. Jag ska komma bort och mörda dig din lille jävla svartskalle! Ta och skaffa dig en bodyguard för nu ska du dö.!”.
Samtalet hade tagits upp på ett band som användes i bevisföreningen. Bengt Larwik hade inga invändningar mot att bandupptagningen var riktiga men hävdade att han hade blivit provocerad.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate