onsdag, oktober 14, 2015

Det finns mycket som är konstigt i Malmö bla psykvården!

http://www.svt.se/ug/lakare-tillsyn-varje-kvart-racker-inte

När jag såg Uppdrag granskning ikväll så fäste jag mig vid en sak och det var personalens ovilja att samarbeta med anhöriga. Detta har de under åren fått kritik för liksom många andra punkter i deras sätt att fungera. Psyket i Malmö har under årens lopp haft många självmord men ingen bättring har skett trots utredningar.
Det finns många andra avdelningar på MAS tex akuten där anställda uppvisat en mycket ogin attityd även mot oss andra som var anställda på andra sjukhus och kom dit med patienter vilka vi inte klarade.
Förvisso ett oerhört tryck med många fyllon och våldsverkare och dåligt med läkare i tjänst.
Själv väntade jag på vård från halv åtta på morgonen till halv två på natten med oerhörda smärtor  från gallan. Halv två kommer en gråtfärdig kvinnlig läkare som ser till att lägga in mig. Hon var ensam och hade 40 patienter till att undersöka.
Jag anmälde sjukhuset men de utredde det ju själv och svaret blev därefter.

Ett annat exempel på nonchalans var en läkare som vid svåra buksmärtor ordinerade hemgång och köp av magnecyl!!!!!!Ingen undersökning. Ingenting!
Efteråt konstaterades två blödande magsår!!

Vanvård och pennalism har jag upplevt från nattpersonal på lungkliniken MAS där jag arbetade i ett år. Natten förföljde en gammal judinna och de hade inte tid med henne utan satt och kollade på video på natten. De åkte fast en morgon när de lämnat kvar avföring och papper i kvinnans  säng!!

När jag flyttade ner till Skåne så upptäckte jag rätt snart att det fanns en oerhörd hårdhet bland många av mina arbetskamrater. Ibland trodde jag att jag hade hamnat på 1800-talet.

De var sig själv närmast enkelt uttryckt. Dåligt med empati inför sina medmänniskor och vanligt var bland personal att betrakta gamla människor som djur. Behandlingen blev därefter.
Jag kan inte säga vad som har hänt på den klinik som UG har granskat men så mycket framgick att personalen inte följde de anvisningar som fanns. ( De är väl sig själv närmast)

Inom hemtjänsten pågick samma typ av självsvåldighet, fort upp till patienten för att snabbt komma ner och spela kort. Vissa patienters lägenheter stank av dåligt städade toaletter.
När man själv är ordningssam och tvingas att jobba ihop med folk som bryter alla regler då får man det svårt på en arbetsplats.

Jag trivdes inte till slut med staden och dess sätt att fungera och efter mina 11 år i Stockholm så har jag bara gott att säga om staden. En helt annan mentalitet mot vad man mötte i Malmö . ( Det finns en orsak till varför SD har kunnat växa sig starka i hela Skåne)

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate