lördag, september 12, 2015

I hjärnan på en förnekare?

http://www.svd.se/all-personal-maste-ha-larm/i/senaste/om/ledare

När jag läser denna  ledare i Svd så kommer jag att tänka på en av många händelser jag själv upplevt inom sjukvården i framförallt Malmö.
Jag satt med min dotter som hade fått en astama-attack  på ett av stadens akutcentraler. Nummerlapp i handen och alla satt och väntade på sin tur.
In kommer fyra fem av stadens romer med ett barn som var snuvigt. De ville in direkt men receptionisten sa att de fick ta en nummer lapp . stora protester och in kommer mängder med andra romer och alla skriker och viftar på armarna.
Där satt vi andra och betraktade spektaktlet, vad vi tänkte är nog en annan historia.
När jag läser om hur det går till idag så ställer jag mig samma fråga som jag ställde då, hur är dessa människor funtade? Hur tänker de?
Rättvisesynpunkten måste ju dras fram, vi är vana i det här landet numera att rättvisa ska råda. Ingen ska med hjälp av hot eller pengar kunna gå förbi en kö av andra sjuka!
Ingen personal på våra sjukhus,brandkårer, poliser mfl ska behöva känna sig hotade till livet. De ska alla kunna utföra det viktiga arbetet de har att kunna rädda människor!
Hur de människor är funtade som angriper tex en ambulansförare är för mig ett kapitel som jag har mycket svårt att förstå.
Jag har också mycket svårt att förstå de svenskar med den uppfostran och kultur vi har att de kan ställa sig på våldsverkarnas sida!
Är man ickerasist så hyllar man ju att alla ska behandlas lika men det gör inte dessa svenskar!
Lagen i vårt land gäller ju alla på papperet men detta har sakta genom åren upphävts i det tysta. Det har blivit anarki på många ställen med en polis och övriga myndigheter som givit upp detta att vi alla är lika inför lagen.
Hade jag som svensk tältat och svinat ner på allmän plats såsom VLT berättade om igår så hade jag åkt fast men så fort det gäller dessa från framför allt Rumänien så upphävs den svenska lagen!
Samma sak med de illegalt invandrade pojkarna från Marocco som tillåts att driva omkring med sin kriminella levnadstil. Hade de varit söner till svenska medborgare så hade myndigheterna aldrig tillåtit att dessa ibland 12-åriga pojkar driver omkring på nätterna i städerna.
Det finns så många händelser nu i vårt land som folk inte tycker om, man behöver bara slå lite på olika landsortstidningar på nätet för att se hur illa det är på många orter.
Vi har en rätt så stor grupp både journalister och vänstermänniskor som inte har förmågan att ta till sig verkligheten av en outgrundlig anledning. Jag skulle också vilja förstå hur de tänker?
En medkännande vänster borde istället för denna förnekelse av verkligheten öppna sina ögon för hur det fungerar numera i vårt land.
OM man vill ha ett jämlikt och rättvist Sverige så duger inte den politik man torgför idag.
Enligt mig är man en typ av rasist om man inte kan behandla ALLA lika i ett land!

Kommer onekligen att tänka på hur många utlänningar sa rasist till mig på de härbärgen jag arbetade på när jag stängde ute dem när de var påverkade av droger.
Mitt svar var alltid att jag är ickerasist eftersom jag behandlar ALLA på samma sätt.
Svensk, gul, röd , grön, alla åker ut om de är drogade!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate