fredag, september 18, 2015

Humanism är inget för vissa inom SD-sfären!

När jag ser vissa kommentarer angående Ungerns handlingar vid gränsen (Björn Söder tex) så ryser jag av obehag. Är det så de vill ha världen?
Batonger, gas,sparkar....!
Att inte ens kunna sätta sig in i hur det är att tvingas ut ur sitt land med hela sin familj med livet som insats, det måste vara något som har gått fel i känslolivet då.
Vi hade en gång i tiden ett kommuniststyrt Albanien som verkligen skyddade sina gränser med alla medel. Ett enda  slitet folkfängelse där man tvångsklippte turister på flygplatsen. Söder och hans åsiktsfränder hade nog sitt önskeland i detta slutna Albanien.
Aldrig att man hör dessa politiker uttrycka sitt stöd för de som kämpar i Syrien-Irak samt kräva vapenstöd till den kurdiska befolkningen som tagit väpnad kamp mot IS?

Stöd för Orban och de metoder denna pro-pilkorsrörelse begår är det tydligen lättare att uttrycka. De inom 25% befolkningen som uttrycker stöd för SD är nog kanske inte så kunniga i att SD är lika fega som övriga partier (utom FP) i att vägra se orsak och verkan som faktor för flyktingkrisen.
Men de partier som vägrar att inse att Sverige snarast måste bli fullvärdiga medlemmar av NATO istället för det här dolda medlemskapet ger jag inte mycket för.
Samma sak med partier som vill isolera Sverige genom att begära utträde ur EU och bli såsom Albanien var en gång i tiden!
Eller ännu värre , den norska lösningen . Skriv på alla fördrag men att inte ha något inflytande!

Jag tycker inte heller om att Europa översvämmas av flyktingar men till skillnad mot främlingsfientliga så spottar jag inte på dem. Aldrig någonsin! Jag förstår varför de flyr, jag hade säkerligen gjort detsamma i den hopplösa situation där de INTE får hjälp att freda sig mot kriget och dess fruktansvärda verkningar.

1. IS och Assad är de skyldiga.
2. De skyldiga ska man angripa, inte flyktingar.
3. FN sviker tack vare Ryssland och Kinas veto.
4. Europas flesta stater sviker folken i Syrien-Irak.
5. Krig skulle proklameras mot först o främst IS!



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate