måndag, augusti 31, 2015

Adjö Norton del 2!

Jag öppnade upp min Windows 10 på min huvuddator där jag också hade en betald Symantech-Norton. Det första som jag märker är att virusskyddet med Norton inte fungerar, när jag kollar så är det inaktivt. På något sätt så har skyddet tagits bort och när jag loggar in på "minsida" hos Norton så ser jag att det stämmer.DET går heller inte att ta ner ett fungerande skydd utan att betala en gång till!
Allt   detta genom att Windows 10 uppdaterade sig på min bärbara dator !
Jag skrev igår att det är underligt att dessa bolag inte talar med varandra innan man genomför updates som innebär att programmet inte fungerar längre.
Nå, jag hade bara att bita i det sura äpplet och avinstallera Norton men då upptäcker jag också att detta program lämnar efter sig så enormt med "skräpfiler" som man manuellt måste ta bort.!
Uselt med andra ord. Dessa stora bolag talar ofta om hotet på internet och att man är övervakad, jojo, hur mycket övervakar de inte själv med sin teknik?
Nej , goodbye Norton , er ska jag aldrig mer gössla med pengar. Krångligt och inte i takt med tiden.
Avast rullar nu på min dator utan problem trots Windows 10!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate