torsdag, juli 30, 2015

Nu är det Pride igen!

För mig är det Pride året runt ända sedan jag var mycket ung. Jag talar då om start redan på 50-talet då jag insåg att för mig spelade det ingen roll vem man älskade och vilket kön den personen hade!
Det fanns redan då rätt så många killar i min omgivning som tänkte som jag men ofta höll man tyst med sin inställning på den tiden därför att det fanns riktigt råa individer då också som gärna slog andra för deras åsikter.
Jag låg i kungl flottan från 61 till 63 och där fanns mycken homosexualitet även bland befäl. Naturligtvis så brydde jag inte min hjärna nämvärt med detta som vanligt .
Första gången jag åkte på lite av hat var efter en insändare av mig i Expressen där jag tog upp Säpos behandling av homosexuella. Då fick jag en hel del skit på mig från olika arbetskamrater. Antydningar och hån men jag stod för vad jag skrivit och som sagt var brydde mig inte vidare. Har alltid betraktat homofober som människor som innerst inne är rädda. Ofta är de så rädda för att själv känna dragning till sitt eget kön så de överreagerar för att "hålla masken"! Det är en dum inställning!

Det är i mina ögon sedan alla år så konstigt att människor är så fixerade vid sex och kön, det är ju var och ens rättighet att få vara den man är utan inblandning av någon.
Jag har i hela mitt liv haft vänner som är homosexuella och vaddå?
Naturligtvis finns där precis som överallt korkade människor, ensidiga, löjliga osv och så ska det vara. Vi är ju alla människor med fel och brister men också med stora förtjänster.
De som tycker att man är en bättre människa bara för att man är det ena eller det andra har nog lite fel i sina hjärnvindlingar!
Kärleken ska vi vakta och gödsla, inte piska och håna. Älska på alla ni därute!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate