onsdag, juni 24, 2015

Digitalradions fall. (DAB)

Handen på hjärtat, slår du på din gamla radio någongång?
När jag lyssnar på radio idag så använder jag dels min mobil och dels olika datorer. En liten dator är kopplad till både min tv och min förstärkare. Då får jag frihet att lyssna och se på det JAG vill. Tex jazzmusik av olika slag vilken lyser med sin frånvaro från SR  för det mesta.
DAB-radion borde ha byggts ut för länge sedan nu är det försent, tekniken har redan passerat Dab.
Sedan är jag inte ens säker på att denna teknik skulle hjälpa situationen till det bättre med utbudet heller med den inställning som personalen har på SR. Om de hade velat ge oss 2 miljoner pensionärer en radio att lysna på med en gedigen blandning av musik så hade man  redan idag kunnat detta på internet. Icke sa nicke, de spelar mest musik för unga som ändå inte lyssnar på SR. SR har kanaler som dygnet runt spelar rap och hip men som sagt var ingen med Harry Brandelius, Dizzy Gillespie, Kent, Jussi osv.
Man märker på direkten när de spelar sk önskeskivor att det blir ett helt annat innehåll mot när de redigerar sina egna spellistor.
Nej, beslutet att lägga ner utbyggnaden av DAB är enligt mig riktigt idag.
Själv fortsätter jag att lyssna på DR-NRK, Spreeradio osv, där får jag min musik för olika kynnen!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate