tisdag, februari 24, 2015

Nedskräpning!


Jag har rest mycket i mitt liv. Många länder där sopor verkligen har varit besvärande med stank och flugor. Jag minns Jugoslavien där det var sopor på alla lediga avsnitt mellan husen eller hamnen i Dubrovnic där avloppet gick rakt ut. Samma i Lisabon där skiten strömmade ut i havet.
I de länder i norra afrika jag besökt så kastade folk sopor överallt.
Det på vykort vackra Malta var efter vägarna en enda stor sopstation. När man kom hem till Sverige så tyckte man det var rent och fint här.
Så är det inte längre.
Det är skit överallt av alla slag. Där vi bor i Gustavsberg skiljer det sig mellan husen med skit. Där folk har köpt sina lägenheter är det lite skit men i vissa hyreshus där det bor många från andra länder ser det rent för jävligt ut. Precis som i deras hemländer kan jag förmoda.
Jag har sett i Paris hur vissa förorter totalt har demolerats på samma sätt som jag sett exakt liknande beteende i Malmö. Stenkulaskolan fullkomligt mejades ner av framförallt elever från Rosengård.Det såg tillslut ut som om kriget hade varit framme. Malmös skoledning var tvungen att stänga skolan och totalrenovera den för stora kostnader.
Sista gången jag var inne i den blev jag närmast chockad över att elever kunde vara så fruktansvärt destruktiva. Kände total vanmakt!
Sverige var väl aldrig något himmelrike tidigare men så som Sverige ser ut idag både andligt och ute i städerna är ju fullkomligt vedervärdigt. Barn får redan på förskolorna lära sig att inte skita ner men när vuxna totalt nonchalerar detta med nedskräpning , ja då blir ju barnen likadana.
Titta bara hur alla som röker beter sig ! ( Unga kvinnor och invandrare röker mest)
Hoten mot domstolar och andra myndigheter (bombhot) har aldrig varit värre och det är den andliga nedskräpningen som visar sig. En råhet som sprider sig från förortens mörka själar.
Jag blev dyster när jag såg bilderna i DN idag, det har gått för långt med vår sk godhet nu. Även om man är fattig så behöver man inte skita ner. Killen som sitter i vår t-bana och tigger städar alltid efter sig, en trevlig man som gör så gott han kan men som vanligt är det den lilla klicken som förstör för alla andra.
Man stiftar lagar som ingen varken följer eller någon myndighet bryr sig om att verkställa. Ju fler lagar som ingen bryr sig om ju sämre blir det i ett land. De hänsynslösa kopplar greppet om samhället!

90 % av de som kommer från andra länder vill inte annat än att kunna skapa sig ett bra liv, de vill arbeta och göra rätt för sig men så har vi dessa 10% som ställer till skit för alla andra.

Rättssamhället måste bli mycket bättre på att tidigt spåra upp de som håller på att spåra ur och att bara få sk "samhällstjänst " som straff för grova brott duger inte.
Man kan halvt slå ihjäl en annan person utan att få  annat än "samhällstjänst" som påföljd. De hånskrattade sig genom rättegången, fy f-n.
Min kompis fick sitt öga utsparkat av unga killar som också under rättegången hånskrattade åt honom och det glömde han aldrig. Deras straff: några dagsböter!

Andlig neskräpning är också att förfölja judar eller andra . INGEN ska behöva vara rädd för att gå ut i vårt land. 

PS Lokaltidningen kom i brevlådan just nu och huvudrubriken var "Tjuvar trängde in i Franks lägenhet"!
Franks lägenhet länsades ! Åtta åldringsrån redan i år i Farsta.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate