onsdag, januari 28, 2015

Är Aftonbladet totalt okunniga!

Vad har vi för slags journalister i Sverige? Läs det här som AB plankat från ett inslag  i Rapport:www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/evafranchell/article20229236.ab

Visst har många dålig pension som kvinnor, jag vet ju vad jag talar om eftersom jag de sista åren i mitt förvärvsliv arbetade inom långvård-hemtjänst m.m..(20 år)!
Men jag var hemma hos mina barn på samma sätt som många kvinnor och har då också fått dålig pension. Men det som journalisterna glömmer liksom tydligen den här kvinnan i reportaget är att söka bidrag till boendet. Man har rätt att söka och få bidrag  vilket bara behöver göras en gång idag eftersom myndigheten själv håller koll på förändringar sedan.
Många med låg pension kan få nästan hela sin hyra i form av bidrag.
Varför inte sveriges journalister kan hålla koll på hur vårt samhälle är uppbyggt är ju rent sagt förunderligt.
Enskilda människor har fortfarande dålig koll på hur samhället fungerar tyvärr. Både i radio och tv har man många gånger tagit upp det här liksom i alla pensionärsorganisationer.Min gamla mor fick hela sin hyra betald av myndigheten och fick på det sättet en hygglig pension att leva på.

Fy skäms på er journalister!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate