söndag, december 21, 2014

En död vän kom till mig på Facebook!

I går kväll så öppnade jag upp min Facebook och då kom det upp ett förslag på att jag skulle bli vän med Peggy Bell. Jag har aldrig tidigare fått upp hennes namn på min sida och vi hade inga gemensamma vänner på Facebook som borde kunna generera detta förslag.
Jag visste att hon hade varit svårt sjuk i cancer och inte fått något svar på ett mail som jag skickat till henne.
Nåväl så gick jag till hennes sida och såg direkt att det sista hon skrev på sin sida var daterat för nästan exakt två år sedan.
Googlade på hennes namn och fick då upp en lång artikel från Kvällsposten där de berättade att Peggy var avliden för just två år sedan.http://www.expressen.se/kvp/peggy-bells-kamp-mot-cancern-ar-over/
Inatt låg jag och tänkte tillbaka i tiden och till slutet av 80-talet då vi bodde som grannar i Malmö på Disponentgatan 14. Ett trevligt boende där alla i huset så gott som blev goda vänner och umgicks.
Ett minne som bitit sig fast när det gäller Peggy är från en natt då jag hörde att någon tog i mitt dörrhandtag och kom in . Jag hade glömt att låsa dörren och gick genast upp för att kolla vem det var som kom in. Då såg jag att det var Peggys katt!
Den hade först öppnat upp hennes dörr sedan vår dörr. Jag tog katten i famnen och gick in till Peggy , ropade lite lätt på henne men fick inget svar. Gick då in i hennes sovrum och där låg hon och sov djupt. Hon blev något förvånad över att se mig i sitt sovrum kan jag lova och till saken hör att hon låg totalt näck utan ens ett lakan på sig!
Nåja, vi kunde skratta åt denne märkvärdiga katt som kunde öpnna dörrar.
Vi blev mycket goda vänner och jag minns med värme när vi satt inne hos mig och talade om livet och framtiden.

Det här blev verkligen konstigt att uppleva med hennes död redan för två år sedan.
Frågan är hur Facebook egentligen fungerar, hur i herrans namn kan hennes namn dyka upp på min sida efter så lång tid efter hennes död.
Det fanns inga kopplingar någonstans mellan oss på Facebook eller överhuvudtaget på internet?
 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate