lördag, juli 26, 2014

Passiva människor!

Jag och Simon satt på en buss som skulle gå ut till Gustavsberg. Bussen blev fylld med resenärer  men avgångstiden kom och inget hände. Man såg hur chaffisen höll på med något men inget hände med avfärden. Vi satt långt bak i bussen men av de som satt längre fram så hade man ju kunnat förvänta sig att någon hade  rest sig och frågat föraren vad  som var på gång. Likaså borde föraren ha informerat oss om vad som hände.
Jag reste mig och gick fram till föraren som då sa till mig att han inte fick bussen att fungera och väntade på en reparatör.
HerreGud, sa jag åt honom, kunde du inte ha informerat oss så att vi hade kunnat gå av och välja en annan buss.
Det blev jag som fick meddela övriga att bussen inte kunde åka iväg.

Frågan är varför en förare är så passiv vad gäller att informera sina passagerare?
Sedan måste jag också ställa frågan varför folk i allmänhet är så passiva och bara sitter och väntar "på bättre tider"?


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate