lördag, juli 12, 2014

Hemska bilder och filmsnuttar!

När jag eller andra lagt ut bilder från den verklighet vi lever i med krig ,bomber och hemskheter i religionens namn så brukar vi få kritik.
"Jag vill inte se sånt" och "jag har inte bett om dessa otäcka bilder"!

Om internet hade funnits , låt oss säga 1943, då hade jag lagt ut bilder från hur nazisterna lät judar gräva sina gravar innan de sköts och vältrades ner i dessa gravar. Ja, jag hade lagt ut allt som kommit i min väg för att påvisa vad nazismen var för något ont. INGEN skulle efteråt kunna ha sagt att "de inget visste"!
Det pågår ett  grymt krig tex i Syrien och Irak. Det begås  oerhört grymma handlingar mot särskilt kvinnor i Afrika och det vore fel att inte uppmärksamma människorna på allt detta. Makthavare måste överallt få en blåslampa i baken så att det görs något åt allt detta.
Att blunda för verkligheten kan aldrig vara något alternativ till kunskap om vad som händer!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate