torsdag, juli 17, 2014

Det gnisslar i kontakterna!

Idag var jag och besökte min gamle morbror som ligger på geratriken! Igår eftermiddag så ringde överläkaren till mig för ett samtal och jag blev mäkta förvånad att höra att Holger legat inlagd sedan förra veckan.
Ingen från hemtjänsten har kontaktat mig så som de har lovat tidigare.
Veckan innan föll han illa och var på akuten , se tidigare blogg.
Idag fick jag veta att geratriken röntgat honom och upptäckt en blödning i hjärnan.Akuten hade inte röntgat honom trots att hans huvud var blåslaget.
Man kan fråga sig vad en läkare på akuten tänker när han ser en så gammal man ligga illa skadad? Varför behöll de inte honom redan då och vidtog ordentliga undersökningar? Han har infektion i kroppen dessutom!
När jag kom hem till Holgers lägenhet idag så luktade det illa och det var ruttnande frukt som stod där i värmen. Kylskåpet var fullt med dåliga livsmedel så det blev till att slänga.
Frågan jag ställer mig är ju fortfarande varför hemtjänsten inte ringer mig som anhörig ? Då hade jag mycket tidigare kunnat gå hem till hans lägenhet och tagit bort skämda livsmedel.
När Holger åkte iväg på natten så lämnar man allt för vind för våg.Balkongdörren öppen bla.

Holger satt uppe en stund idag och drack mängder med vatten samt fick i sig soppa, sen var det slut på orken.
Det känns underligt att se denne fd vitala man så nere i åldersträsket utan ork eller full fattningsförmåga. Men så är han ju fyllda 101 år!
Jag måste erkänna att jag hade ångest på morgonen när jag skulle åka till honom, det är så jobbigt att se hur han bryts ner dag för dag.
Troligtvis spelar min egen ålder in i det hela, jag är rädd för att bli så gammal.





Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate