fredag, juni 13, 2014

Vansinnet slog till i vårt hus!

Min lägenhet är också en tvåa men det skiljer tydligen 2 Kvm på vissa , hmm!
Jag har behållit den gamla inredningen i köket och bara bytt ut det tekniska. Renoverat sovrummet helt men resten är så som det var när huset byggdes och jag trivs med det.
I bostadsrätter så ser man en tendens att "någon" flyttar in för att sedan börja renovera. De blir ofta inte kvar så länge och jag vet ju inte om denna lägenhet ovan var en sådan men tendensen finns numera överallt.
När jag flyttade in för exakt tio år sedan så var priset 725.000 för min lägenhet.
Som du ser så när någon har renoverat så får de ut rätt så mycket, för mycket höll jag på att säga.
Det är en osund utveckling här i storstaden som vanligt. Bostadsbrist som utnyttjas av allt för många för att kunna tjäna sig en hacka.
FÖR stor inflyttning dessutom till Stockholm , allt knakar i sina fogar inte minst den kollektiva trafiken som bara är en enda stor "boskapstransport" vid vissa tider på dygnet.

Skönt att bo i Hökarängens utkant bland träd och grönska.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate