lördag, juni 28, 2014

Jag fegade ur idag!

När jag var på väg hem till en vän här i Hökarängen så hörde jag en mycket högljudd och arg man som skrek, ja han riktigt vrålade. Trodde att han skällde på någon vuxen men jag förstod inte vad det handlade om eftersom han tydligen var arabisktalande.
När jag kom fram och fick syn på vad det handlade om så gjorde det ont i mig. Han skulle lära sin lilla flicka att cykla!
Hon hade en ny fin cykel och en fin cykelhjälm och försökte sätta sig på sadeln allt medan fadern vrålade argt på henne när hon misslyckades. Modern var en bit därifrån med en mindre flicka och hon sa ingenting alls.
Mannen gjorde alla fel man kan tänka sig med ett barn, hon var rädd och misslyckades hela tiden.
Jag borde ha gått fram och sagt åt honom att lugna ner sig men jag fegade ur.

Det är något nytt i mitt liv det här att fega ur, jag blir helt enkelt rädd nu för tiden. När jag var yngre så vågade jag på ett annat sätt att säga ifrån allt ifrån rent privat till på den arbetsplats jag var på.
Vågade sända närradio med svåra inslag som en del blev arga på !
Nu vågade jag inte gå fram till den här mannen eftersom det for i mitt huvud att flickan kanske skulle få det ännu svårare. (Svepsjäl kanske)?

Ja fi -f-n vad en del barn har det svårt med sina föräldrar och då särskilt sina pappor.
När de blir vuxna så gifter de sig kanske med en liknande man........! Hugg och slag och ett eländigt liv!
Sverige har trots sin moderna hållning så mycket elände kvar genom just män som är stora pojkar och inte kan bli vuxna någongång.

Och ser man ut över världen så vimlar det av hårda orättvisa män som tar till våldet för att kunna bestämma!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate