tisdag, februari 04, 2014

"Vi älskar vårt Malmö"!

Sydsvenskan bedrev en kampanj för något år sedan att man skulle ställa upp på att man "älskade" Malmö.
Jag skrev då och jag vidhåller nu att jag kan inte "älska" den staden efter mina 26 år därnere.
För mycket av "allting"! Bråk, hets, kriminella, bränder osv.
Jag hade dessutom ett arbete som gjorde mig extra utsatt med hot för både mig och mina barn.
Vid en rättegång (av flera) så släppte hovrätten en våldsverkare som krossat fönster på mitt arbete för ca 40.000 kr. Han fick inte ens böter och slapp fängelse som tingsrätten hade dömt honom till.Mitt vittnesmål blev inte värt någonting.
Däremot fick jag ingen ersättning av rätten "eftersom jag ju arbetade på natten och rättegången var på dagen"!
Våldsverkaren gick fri och jag fick ställa upp på min fritid gratis, så såg det ut i staden Malmö.
Extrema människor till höger och vänster finns det allt för gott om också. Massor med arabisktalande judehatare framträdde hela tiden med sin skit. Vänstern håller tyst bara för att få röster från Rosengårdsfolket!
Hur många skjutningar och mord det har hänt de senaste 25 åren vet jag inte men det är ju oerhört många.
Nu smäller det bomber i staden man ska "älska"! Sydsvenskan hjälper till med kartor så att man kan se var det har smällt. De har nog glömt sin kampanj om att "älska" Malmö.
För övrigt älskar man hustru, man och barn  och inte städer eller bilar och ting! Möjligen älskar man också sina medmänniskor om man orkar!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate