tisdag, februari 18, 2014

Skattesänkningar och kostnader!

Jag hörde på radion som vanligt i morse och då berättade de att nu är det stopp för flyktingar att få bostad. Nästan 10.000 personer väntar på riktig bostad allt medan fler anländer. Mycket snack i studion med bla minister Ullenhag som höll med om att det fn. är svårt.
Med andra ord så håller mitt resonomang i mina bloggar att Sverige håller på att ta vatten över sitt huvud. Vi vet ju hur det ser ut för många unga idag, de tvingas att bo kvar hemma allt för länge. Allt har ju sin orsak. Om man ska kunna ta hit så många som tex förra årets 55.000 personer så måste det ju byggas bostäder av bara helskotta annars stupar hela boendefrågan totalt, frågan är om vi inte redan är där.
Frågan kom upp om de nyanlända inte kunde bo i landsorten men det gick ej enligt en myndighetsperson i studion, de måste bo där alla olika myndigheter finns och som bekant så är ju landsorten utarmad på allt från FK, AF, affärer, apotek m.m.

Jag har ställt frågan många gånger om anhöriginvandringen och dess kostnader men det är omöjligt att få svar. Vi som är pensionerade vet dock att vi har fått en sämre pension än den utlovade när vi arbetade från 50-talet och framöver i många år. Någon större skattesänkning har vi aldrig fått heller utan det rör sig bara om småsmulor. Med mina 44 år i arbete så har jag trots detta en så låg  pension som gör att jag idag måste ha bostadsbidrag för att klara mig. Något fel i systemet måste det ju vara med ett sådant utfall för så många äldre idag.
Anhöriginvandringen  uppgår från 1980 fram till 2009 till exakt 674537 personer. Hur många som är pensionärer går ej att utläsa men det bör ju vara en hel del och de har ju aldrig betalat skatt i Sverige trots att de får pension och bidrag och allt måste ju betalas av någon!
Man kan ju tro att det är pensionärerna som har fått betala eftersom staten hela tiden  i princip sänkt pensionerna.
De siffror jag lägger ut idag är tagna diekt från Migrationsverkets utmärkta sidor. Det skulle vara intressant om någon skulle kunna förklara för mig det här med att allt är frid och fröjd i vårt "folkhem" och att inte några  kostnader har välts över på folket pga den förda politiken. ( Bostäder, sjukdom, kriminalitet osv vilket alltid ökar i samband med stor imigration)!

"De rika" klarar sig alltid undan och detta ser vi också i Sverige liksom i alla andra länder med stor immigration. Där finns också en del av förklaringen varför ofta lågavlönade och outbildade väljer att stödja partier som är emot invandring. Vem får ta smällarna med arbetslöshet och försämrade löner , ja inte är det bankdirektörer och andra höjdare!
Att många invandrare i sitt nya land hamnar längs ner på stegen som sossfall och ströjobbare är ju inte heller så humant precis men de är väl glada att fått komma från läger och misär och åtminstone få överleva.
Man får lära sig anpassa munnen efter plånbokens storlek både invandrare och "svennar"!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate