torsdag, februari 20, 2014

Kallt av bara den blir det inomhus och frågan är om det verkligen är rätt årstid att göra sådant här? Idag är det torsdag och jag får inte tillbaka mina fönster föränn på onsdag! Nåja, full fart på mannarna från Polen är det i alla fall och trevliga är de också. Några talar rätt bra svenska , de andra kan engelska. När jag var nere i Polen under kommunisttiden så kunde minsann inte en själ engelska, det var ryskan eller med de äldre så gällde tyskan. Minns när vi stod på centralstationen  i Warzawa och ingen i biljettluckan förstod engelska. En gubbe i kön som var läkare hjälpte oss att tolka så att vi fick våra biljetter ner till Krakow. En underbar stad att komma till efter besöket i huvudstaden.

Nu händer det otäcka saker i Ukraina, ingen sk vapenvila utan polisen använder krypskyttar för att döda folk. Mer än 50 döda idag om man får tro rapporterna. TV:s Bert  Sundström fick ett skott mot fönstret där han stod så han lever farligt den gode Bert som råkade så illa ut i Egypten. Då höll han på att dö av de skador han fick av en islamistisk mobb.

Jag visade bilder från Ukraina för de polska arbetare som är hos mig och byter mina fönster. De sa med en mun att det är PUTIN och Ryssland som ligger bakom denna galna politik som förs av maktens män i Ukraina.
Mitt i Europa pågår detta våld och som vanligt är det i dessa fd kommunistiska länder som så mycket gammalt skit finns kvar hos de som ofta fanns på maktens sida  tidigare. Se bara på Putin som var hög chef inom KGB.
Hur det här ska sluta i Ukraina vågar jag inte ens tänka på, hemskt är det!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate