fredag, oktober 25, 2013

KENT!

http://youtu.be/ktPT5Sj3xuQ    När jag ser denna video så väcks alla minnen från de spelningar jag varit på med Kent under många år.  Senast den 11 aug nere i Malmö när min dotter fyllde år och vi gick på en av de bästa spelningar vi har sett och hört. Min dotter Sofia  såg Kent i Malmö redan på nittiotalet på bla KB och hennes omdöme var att nu är Kent bättre än någonsin!
På denna video ser jag flera andra killar från bla Torshälla och de brukar vara med som förstärkning. Känner tex Bouvins farsa sedan vi gick i skolan på femtiotalet. Kul att se sönerna till mina gamla bekanta. Sami bodde i samma hus som där jag växte upp och honom såg jag som barn.
Flera av mina barn i E-tuna- Torshälla har jobbat ihop med både Jocke och Martin och det är alltid lite extra  att själv komma från samma stad. Varför man känner så är ju egentligen lite fånigt men det infinner sig alltid lite extra stämning inom själen. Många av texterna handlar ju om Eskilstuna och dess omgivning tex Hagnesta!

Tack för att Kent finns, de ger mig fortfarande massor med glädje i mitt liv. Underbar musik med fina tänkvärda texter.


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate