tisdag, oktober 15, 2013

Försköning!


I det här huset bor det bara nyanlända invandrare samt utslagna Stockholmare. Varför man ska behöva blanda enligt den mallen förstår jag inte, kanske ett utryck för den gömda rasismen?

Då kommer också de konstnärliga pojkarna fram titt som tätt med sin "konst"  och pryder upp tillvaron för de boende.
Det syns på väggarna hur man tidigare har tagit bort "konsten"!
Jag skulle vilja tala med de som kluddar på det här sättet för att försöka utröna hur de tänker.
När det på sextio och sjuttiotalet målades så stod det ofta tex så här :" USA ut ur Vietnam" eller liknande begripligt.
Idag förstår jag ingenting av de ungas spray-ande på alla möjliga platser.
För mig är det bara fult och hamnar i facket skadegörelse.
Kan någon försöka förklara det här för mig?


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate