måndag, september 23, 2013

Vänsterns politik väcker min avsky!

Särskilt skolpolitiken gör mig rent ut f-b. Redan tidigare i mitt liv var jag kritisk till den flumskola som vänsterpartiet gjorde sig till talesman för. Mitt dåvarande parti , SKP, gjorde sig till talesman för en skola utan flum.
Gunnar Ohrlander åkte land och rike runt och talade sig varm för en kunskapsskola utan flum.
Allt medan vänsterpartiet  eldade på omogna elever att ta "makten" i skolan.
"Elevmakt" var ett slagord som säger det mesta.
Barn är barn och kan inte ta ansvar för sin utbildning utan detta måste tillhöra vuxenvärlden. Det innebär  att föräldrarna har det största ansvaret.
Samma sak med barns uppfostran, det är föräldrarnas sak och inte förskolan eller skolan. Skolorna är bara ett kompliment och så ska det vara.

Roland Poirier Martinsson har skrivit en artikel som jag ställer mig bakom, läs här:http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/skulden-ar-de-intellektuellas_8540630.svd

Tyvärr så har jag ända sedan sjuttiotalet insett att vänsterpartister i allmänhet är icke påverkbara, de har gjort om sin politik till samma slag som Marxkyrkan i det forna Sovjet! Man tror intensivt och gör om sin tro till den STORA sanningen på samma sätt som islamister tror på belöningen i himlen när de spränger sig själv och andra!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate