tisdag, augusti 13, 2013

Barn som ogillar sina föräldrar!

Svenska Dagbladet har kört en intressant serie om barn kontra mödrar. Det har framkommit naturligtvis att det finns kvinnor också som inte är lämpliga att ha barn. Fäders roll är ju rätt väl känd vid det här laget så det var välkommet att ta upp mammor till betraktande.
Jag har ju äntligen i mitt liv insett varför jag fungerar som jag gör i många stycken tack vare den sk uppfostran jag fick. Min mamma och pappa var känslomässigt förstörda genom en trist egen barndom och hade svårt att visa kärlek till oss bägge bröder.
Nu skulle jag vilja ha en artikelserie som nuddar vid ett tabu.  För det är ett tabu ! Föräldrars förhållande till sina barn och hur barn kan behandla sina föräldrar.
Barn kan ju faktiskt vara nog så jävliga mot sina föräldrar. Inte kunna förlåta minsta lilla oförrätt trots att kanske många år har gått sedan oförrätten hände.
Dåliga föräldrar kan ju till slut förändras till det bättre och borde få en chans till. Så heter det ju alltid om barn som det har gått snett för, ge dem en chans till!
Jag har inte varken hatat eller tagit avstånd från mina föräldrar men jag har ändå förmått och se vilka fel och brister de hade . De kunde inte alltid hjälpa att de var som de var. Man kan ju alltid önsketänka att de skulle ha kunnat ändra sig men så var det inte.
Då är det bättre att till slut förändra sig själv och bli en någorlunda fungerande individ.

Barn som inte förlåter sina (felande) föräldrar är det synd om, jag tror de lider mest av sina avståndstagande själv.
Ordet förlåt  hjälper inte alltid därför att den som får ordet inte kan ta till sig detta. Tyvärr!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate