lördag, juli 20, 2013

Hur tänker svenska folket?

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/tillsatt-en-bankkommission_8361816.svd



Vänsterns Ulla Andersson sätter fingret på en öm punkt idag. Storbankernas rent bedrägliga förfarande med sina kunder och hur det kan pågå år ut och år in.
När de gör enorma vinster så är det första de tänker på att öka utdelningen till aktieägarna och cheferna. Kunderna får hålla tillgodo med ?????, ja just det , ingenting.
Inte ens tekniken på deras internetsidor kan de kosta på en uppryckning. Halvdant rakt igenom.
Ulla Andersson  föreslår att samtliga partier ska sätta sig ner och försöka göra något åt eländet inom dessa storsvulstiga banker.

Jag kan inte heller förstå varför inte fler byter bank till någon av de sk nischbanker som finns med mycket bättre villkor.
Bankkontor som är öppna när man behöver dem tex ICA-banken eller Forex mfl.
När jag flyttade mina konton från Nordea till ICA-banken så såg jag efter en femårsperiod att jag tjänat tusentals kronor på denna flytt. Och detta utan några större tillgångar!

Ulla Anderssons  tankar och förslag är något de andra partierna bör ta till sig!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate