söndag, maj 19, 2013

Ta inte kvinnor i hand!

Läs det här först och begrunda vansinnet inför vidskepligheten:http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2161932-vagrade-ta-kvinnlig-chef-i-hand


Jag minns när jag arbetade på ett gruppboende för pensionärer hur jag fick en elev från Iran.
När vi gått igenom allting muntligt så blev det dags att gå en runda på morgonen för att tvätta, ta upp och göra frukost bland de gamla.
Började med den tyngsta damen vilken var halvsidigt förlamad.
När jag hade förberett allting så försvann killen och jag väntade men han kom inte. Då gick jag och tittade efter honom och fann honom vid ett fönster där han spejade efter framtiden eller något annat.
Då säger han till mig ungefär det som tidningsartikeln handlar om: "min religion förbjuder mig osv"!
Men vad i herrans namn gör du då här inom hemtjänsten  blev mitt svar.
Han ville vara kvar men det gick ju inte, jag var ju tvungen att ta upp hela situationen med mina chefer så de plockade bort honom.
Om han skulle ha fått skadestånd för detta så som mannen i Trollhättan så hade jag då tappat all tilltro till vårt samhälle.

Nu är vi där att vidskepelse ska belönas med en massa pengar i skadestånd.
Det är på detta sätt som stat och kommun föder rasism!

Fanns det inte motsättningar förut i Sverige  så kommer det med varje sådan här åtgärd från samhället att växa motsättningar och SD får fler röster.

Människor med stenåldersinställningar kommer alltid att finnas men vi har i vårt land en gång för alla kämpat oss till ett modernt levnadssätt som måste gälla.
Vi kan ju för fasen inte införa separata lagar för dessa vidskepliga som kommer hit.

Våra skattepengar ska inte användas på det här sättet !


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate