torsdag, april 11, 2013

Rökarsvinens framfart!






På ca 25 meter så ser det ut så här.Det hjälper inte att papperskorgar finns utplacerade efter hela gångvägen.
Rökare är totalt hänsynslösa med sitt kastande av tomma paket och fimpar.
På vår fina gård så finns det folk som ändå slänger fimpar var som helst. Man står på balkongen och röker för att sedan knäppa iväg fimpen i blomrabatten.
Ibland undrar jag vad det är som har gått fel i vårt svenska samhälle på en rad punkter.
Hänsynslösheten sprider ut sig på bred front.
När jag såg Uppdrag granskning igår med dessa sk "firmor" som agerar för olika fotbollsklubbar så är det som att bli förflyttad till stenåldern eller ett apsamhälle.
Det är som en ond dröm att se dessa män slå och sparka offer som ligger ner och är medvetslösa.

Nedskräpningen har ju tilltagit men jag minns en tid när jag kom från andra länder och såg hur folk där betedde sig och jag var glad över att mitt land inte var som deras.
Idag kan jag dystert konstatera att ingen skillnad råder längre.
När det gäller huliganerna så kunde UD också berätta att Hells Angels tycks vara iblandad åtminstone i AIK-fotbolls sk supportklubb.
Den smarta gangsterismen har kostymen på numera samt infiltrerar både bolag och internet.
Kort sagt så kallar de sig affärsmän idag med allt från falska fakturor till indrivningsverksamhet och byggfirmor!



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate