torsdag, april 18, 2013

Människan sköter ej jorden ej heller naturen.


spåren efter rovdjuret människan! Vi förfular och smutsar ner på internationellt sätt.
Förr i tiden räknades Sverige som ett rent land och man förfasade sig över hur det såg ut i andra länder. Jag minns mitt möte med östeuropa, sopor och skräp överallt. Samma med den lilla ön Malta som var en enda stor sopstation!
När jag går skogspromenaden till Hökarängens centrum så ligger det skräp överallt. Folk droppar vad som helst i skogen!
Jag  minns  när jag bodde på Hårds väg 26 i Malmö (Rosengård) så fick vi en liten täppa . Men snart insåg vi att de som bodde ovanför oss i detta hus fullkomligt sket i sina medmänniskor.
Allt från fimpar,kondomer,blöjor,bindor osv kastades ner på vår täppa.Vi var tvunga att spärra dörren ut så inte våra små barn kunde gå ut dit.

Tröstlöst att all nedskräpning tilltar inte minst allt klotter som breder ut sig. SL tar den fighten bra och tar bort klottret så fort som möjligt . I Eskilstuna fanns fortfarande efter minst ett år massor med klotter från AFA och Revolutionära fronten på ett hus i Nyfors. Sådant är mycket illa!

Spåren efter nyårsafton kommer också fram nu med tomma kartonger och smällda raketer, jag tycker att man borde göra så som Danmark.Förbjud försäljning till privatpersoner, människorna har under så många år visat att de inte kan sköta detta!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate