tisdag, mars 19, 2013

Blonda och blåögda!

" Jag sände närradio i Malmö för solidaritetspartiet och vi hade en röd tråd i våra program, yttrandefrihet!
Dessutom bekämpade vi Skånepartiet som var dåtidens riktigt reaktionära parti med öppen rasism i sina program. De sände också närradio och tidvis blev det rätt så mycket käbbel mellan våra radiostationer.
De valde att förvränga vad vi sa i våra sändningar till det fullkomligt motsatta.
De satt och stånkade över att inga ljushåriga och blåögda skåningar skulle finnas kvar om hundra år med den invandring som  var då.(80-talet)
Jag gick då ut och gjorde en kommentar och sa att det kan ju inte spela någon roll för dem i Skånepartiet  eller någon annan hur folk skulle se ut om hundra år eftersom ingen av oss lever då!

Sedan kom de igång i nästa sändning och började kalla mig för "pensionärsmördaren".  "Hörde ni att han ville ta död på pensionärerna" kunde det låta från deras telefonuppringare.

De var fullkomligt hialösa i sina kommentarer och förvrängningar av sanningen.
Sen började det komma hemskickade varor med bla kinamat osv.

Som tur var fanns ju varken internet eller sms, det är ju värre idag men den vanliga telefonen fanns och jag minns särskilt ett nattligt samtal.
"Jag vet vilken skola dina barn går i och jag tycker du ska sluta skriva i tidningen"!

Idag så är det minister Billström som slirar på orden och när han började svamla om ögonfärgen på oss människor så väckte mina minnen upp från 80-talets skånepartister. Av en händelse så är ju Billström just från Skåne?

Jag har sagt det förr men säger det nu också, flytta bort Migrationsverket från Skåne, byt chefer och minister. Lägg verket  här i Stockholm!

Jag bodde i Skåne i 26 år och där mötte jag rasismen för första gången i mitt liv trots att jag vuxit upp i en stad där halva befolkningen kom från andra länder. Mina vänner och arbetskamrater kom från andra länder men vem brydde sig om det?
I Skåne råkade jag ut för första gången att folk i större mängder attackerade en fredlig demonstration med hat och glåpord.

Dagens Malmö är så uppdelat så man har i praktiken infört samma typ av samhälle så som man hade det i USA på 20-30-talet.
Ett stort misslyckande av all politik som i sin tur binder allt för många vid ett bidragssamhälle som de har svårt att komma ur.

Moderater och sossar är idag varandras tvillingar i allt för  mycket  inom politiken. Skillnaderna i de stora frågorna är ju hårfina.

Läs ledaren i Svd idag och tänk efter lite : http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/den-korta-versionen-socialliberalism-ar-bra_8009436.svd

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate