onsdag, mars 20, 2013

Billström!

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/analys-harda-ord-fran-reinfeldt_8013228.svd

Billström sitter löst sägs det i tidningarna idag.
Maken till sågning av en statsminister har väl aldrig setts förut i vårt land men Billström skakar nog bara på sig , ja ni vet det där med gåsen osv!

Det är långt kvar till Mårten gås så vi får väl se vad som händer. Billström har stöd bland moderater ute i landet och jag vet ju vilken hallelujastämmning det uppstår på "lannet" när han kommer.
"Kommer ut" på lannet bland sina egna?

Det har alltid varit så i alla länder att man är dubbelt så konservativ på landsbygden, gamla tankesätt och vanor finns ofta kvar där. Tyvärr så återfinner man ofta de värsta nätmobbarna just ute i olika byhålor.
Hårdare tankar luftas oftare och jag minns ju vilka som hotade  mig värst på sin tid.Pojkar i små samhällen !

I Skåne finns också många små samhällen där allt för många människor har ett synsätt så man tror att man hör en gengångare från 1600-talet!
Under årens kamp mot Skånepartiet så nödgades jag lyssna på dessa reaktionära allt för många gånger och det var sannerligen inte något trevligt.
Sedan att Billström i långa stycken låter som dessa skånepartister förskräcker mig.
Hade jag blivit så sågad av min chef så hade jag frivilligt sagt upp mig. Vi får väl se vad Billström kommer fram till!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16450387.ab 

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/c-regeringen-bor-skyndsamt-prova-asylfragan-for-tolkarna_8014944.svd

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate