fredag, februari 15, 2013

Provsprängningen av A-bomben väcker minnen!

När jag läser hur man i Nordkorea samlas i hundratusental för att fira atombomben så drar jag mig till minnes en händelse från 60-70 talet.
Kina hade sprängt en atombomd och i bildtidningen KINA slog man upp denna "nyhet" på ett stort "leve atombomben" på mittuppslaget. Som den trogna Maoist jag då var så satte jag upp detta elände på vår anslagstavla.
Men jösses, jag tror jag varken förr eller senare har fått så mycket skäll av alla omkring mig som då.
Mina arbetskamrater hatade atombomber, med all rätt säger jag idag!

Idag så sker hyllningar till bomben av ett folk i slaveri.: "Mötet ägde rum på Kim Il-Sung-torget, där en rad talare framförde hyllningstal till landets ledare. Provsprängningen prisades som det "strålande förverkligandet av den käre aktningsvärde Kim Jong-Uns utomordentliga beslut och oförlikneliga mod",!!!!!

Nordkoreas megafoner i vårt land (KP i Göteborg) lancerar nu allehanda förklarande modeller varför det är rätt av Nordkorea att spränga i strid med FN och världen !

De är lika bedrövligt hjärntvättade som jag var när det gällde Kina sprängningar.

Alla kärnvapen ska fördömas oavsett vem som har dem. De ska bort från jordens yta och dessa devota hyllningar som nu pågår är enbart ett exempel på människans dumhet!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate