måndag, februari 04, 2013

Ålderskillnad i ett förhållande?

Jag har berättat tidigare att jag har träffat en ny kvinna , en kvinna som rörde om mina känslor redan på första träffen. Gick hem alldeles omtumlad och efter ett par timmars oerhörd vånda så gjorde jag slut med min tjej i ett förhållande som varat 6 år.
Jag bara kände att jag kunde inte fortsätta med detta förhållande nu när jag hade erfarit denna totala känslostorm.
Nu har vi bott samman flera veckor totalt och det känns så varmt och härligt mellan oss.
Min tjej skriver så här i sin blogg:" Jag är förälskad, kanske är jag kär. Det är ibland svårt att veta. Det jag vet är att den man jag mött gör mig förundrad över livet och lycklig. Han är öm och varm, bryr sig om och intresserar sig. Vi kan prata om allt och bara det är helt sjukt skönt. Hur går det egentligen till när man träffar någon som man passar så bra ihop med? "
Slumpen spelar in i de flesta fall samt att bägge är "mogna" för ett kärleksförhållande. Dessutom drogs jag till henne också genom att hon är yngre än jag, det ska villigt erkännas. Ibland kan mötet mellan två människor där det skiljer i ålder bli mycket lyckat, det är precis som om motsatserna dras till varandra. Lång till kort, mörk till ljus osv.
Min tjej tar upp det här med ålderskillnaden på följande sätt:
"Hur reagerar omvärlden på som i vårt fall ganska stor åldersskillnad?? Egentligen så bryr jag mig inte. Vi har det så fint tillsammans men visst finns tankarna om detta inom mig. Kanske även inom honom... Men hoppet att kärleken segrar finns inom mig!!"

Självklart så tänker jag även på detta med åldern eftersom jag vet sedan tidigare att man ställs inför frågor från särskilt de närmaste som undrar vad man håller på med!
A är ju yngre än två av mina äldsta barn och det är ju inte alla som uppskattar att fadern är tillsamanns med vad de betraktar en alldels för ung kvinna som dessutom har två små gossar!
Jag måste ju kunna gå min egen väg och mina barn kan ju inte få  bestämma vilken partner jag ska leva ihop med. Vi får ta en dag i taget och prova oss fram, något annat finns ju inte att göra.
Men min tjejs famn är så varm och god och jag känner mig så trygg med henne när hon är hos mig.Samma sak för henne och inte sjutton ligger vi och känner efter i vilken ålder vi bägge befinner oss i!
Alla som levt i ett förhållande med ålderskillnad vet ju att man tänker inte så, man hyser kärlek till varandra så varför ska man dissekera sönder ett förhållande med hjälp av Freud eller djävulen?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate