torsdag, januari 24, 2013

Undergången!

Ikväll såg jag filmen "Undergången" en gång till och den tar tag i mig på ett sätt som rör om allting inne i mig.
Filmen skildrar Hitler och hans stabs tre sista dagar nere i bunkern mitt i Berlin våren 1945. (Fred slöts 8 maj)
Den tyska skådespelaren Bruno Gantz spelar Hitler så övertygande att man ibland tror att det ÄR  Hitler!

Övriga skådespelare är så bra i sina roller och det här är en triumf för tysk filmkonst. Bättre än så här kan inte en film bli.  http://sv.wikipedia.org/wiki/Underg%C3%A5ngen


Bruno Gantz  eller Hitler? Svar: BG

Filmen finns att se på Netflix och jag vill uppmana dig till att se den!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate