tisdag, januari 22, 2013

Nattens demoner!

I hela mitt liv har natten ibland inneburit att jag sjunker som en sten i mina känslor
 och tankar.
Allt blir mörkt och hemskt.
 Alla tvivel som kan finnas stiger upp mot ytan
 och tankarna rullar på som ett annat cykellopp runt en bana. 
Allting är fel och jag vill fly.
I nästan hela mitt vuxna liv flydde jag till alkoholen
 när jag kände så här!Dumt och farligt och tack och lov så 
vet jag med mig själv att jag aldrig mer kommer att göra en
sådan flykt. När jag låg och lyssnade på radion så spelade
de en underbar melodi med Ted Gärdestad.
Texter och musik är ofta min tröst i mitt inre elände
och den här inspelningen är så fin. 
http://youtu.be/qjcaUQSdTPA 
 
 
 Himlen är oskyldigt blå 
 
Himlen är oskyldigt blå
som ögon när barnen är små
Att regndroppar faller som tårarna gör 
Det rår inte stjärnorna för.
Älskling jag vet hur det känns
När broar till tryggheten bränns
Fast tiden har jagat oss in i en vrå
Himlen så oskyldigt blå

När vi växte opp
Lekte livet vi var evighetens hopp
Det var helt självklart att vår framtid skulle bli
Oförbrukat fri.
Somrar svepte fram
Jorden värmde våra fötter där vi sprang
Rågen gungade och gräset växte grönt
Hela livet var så skönt


Himlen är oskyldigt blå
som ögon när barnen är små
Att regndroppar faller som tårarna gör 
Det rår inte stjärnorna för
Äskling jag vet hur det känns
när broar till tryggheten bränns
Fast tiden har jagat oss in i en vrå
Himlen så oskyldigt blå

Frusna på en strand
Flög vi med drakar medan tiden flöt i land
Vi var barn som ingen ondska kunde nå
Himlen var så blå
Nu tar molnen  mark
Jag var förblindad av att solen sken så stark
Men mina ögon kommer alltid le mot Dig
Kan det begäras mer av mig

Himlen är oskyldigt blå
Djupaste hav likaså
Att regndroppar faller som tårarna gör 
Det rår inte stjärnorna för
Älskling jag vet hur det känns
När broar till tryggheten bränns
Fast tiden har jagat oss in i en vrå
Himlen så oskyldigt blå


Musik Ted Gärdestad
Text Kenneth Gärdestad
http://youtu.be/_kSdTPigq60 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate