tisdag, oktober 23, 2012

Ubuntu 12.10 ?

Den här skrivaren är en mycket gammal trotjänare. Har hängt med ända sedan jag bodde i Malmö  och det är åtta år sedan jag flyttade från den staden.

Skrivaren heter HP OfficeJet  K80

Rena lyxen med fax, skanner och en enormt fin skrivare. I alla år har Ubuntu hittat min skrivare på direkten men för första gången så har det hänt att  med Ubuntus nya version 12.10  fungerar den inte.
Datorn hittar helt enkelt inte skrivaren trots att all programvara finns på plats.

Däremot  fungerar allt med en ny HP-skivare så som det ska.
De måste ha missat att lägga ut drivrutinerna till de gamla skrivarna?

Trist som f-n och jag har gett mig till tåls i en månad nu men inget händer.
Nå, jag tog fram min skiva med den brända versionen av Ubuntu 12.04 , d.v.s. den med sk Long term. Support i ca 5 år framöver.
Sagt och gjort, körde över senaste versionen och in med denna 12.04 och då går skrivaren på en gång utan problem!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate