måndag, oktober 15, 2012

Sjukvården!

Det är ju mycket anmärkningar på sjukvården i Sverige trots att vi nog har en av världens bästa sjukvårdsapparater.
Skallet mot Carema visade sig ju inte hålla i granskningen, det var DN som redovisade på ett orättvist sätt.
Svd hade för ett par dagar sedan också ett par artiklar om bla SÖS.( Södersjukhuset i Stockholm).
Negativt och bara upphängda på ett par röster. Överallt i samhället finns det såna som av någon anledning kommer i kläm. Så har det alltid varit och jag tror nog att ett 100% fungerande samhälle finns inte.

De som med sina totalitära tankar drömmer om det perfekta systemet får finna sig i att  åtminstone  jag betraktar dem som farliga för ett demokratiskt samhälle.
I alla tider har människor med elittankar ställt till det för andra , tvång, hot, fängelser osv.  i sin strävan efter det perfekta.
Däremot ska tidningar och övrig massmedia bevaka samhället och dess makthavare, det är deras f-b plikt.
Men man kan också kräva att de sköter sitt arbete på ett klokt och bra sätt, havsverk alá kvällspressen förstör bara det fria ordet.
Utrikesbevakningen sköts dåligt idag, den delen har frilansaren fått ta över.

Idag ringde jag min läkare på SÖS och klagade över min huvudvärk, hon sköter mina ev. blodproppar så hon tar mig på allvar. Tid redan i morgon fm!
Sådant får man sällan läsa i massmedia, positiva nyheter verkar vara förbjudna ibland!
En stor tidning som DN kan nästan fälla ett bolag genom vinklade nyheter. Om 0.5 % inom Caremas område inte fungerade så blev resultatet genom DN att hela bolaget ifrågasattes.
När landsting och kommuner missköter sin sjukvård så blir aldrig resultatet på samma sätt som när man ger sig på de privata bolagen.
Om man bara skulle ha sjukvård genom stat och kommun så skulle den enskilda aldrig kunna byta när man är missnöjd.
Jag är övertygad om att de flesta svenskar är nöjda med att ha sina privata läkare och tandläkare.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate