torsdag, oktober 18, 2012

Sjukvården igen!


Så var det dags igen att åka in i apparaten på röntgen. Skallen skulle röntgas för att se om det finns något att anmärka på, jag hade ju blodproppar i lungan för ca ett år sedan och äter inget blodförtunnande längre. Det kan finnas skäl till att kolla huvudvärk för att se om det sitter något elände och trycker däruppe.

Lite otur hade jag igår, efter en fin promenad så genade vi på ett ställe och vips låg jag där i sörjan.
Har   lite ont i ett revben men inget är av det kan jag säga på direkten. Jag har ju haft revbensbrott på både höger och vänster sida tidigare i mitt liv så jag vet hur det känns.

I morgon ska min doktor ringa när alla plåtar är kollade sen får vi se vad som händer.
Som vanligt var det trevlig och fin personal och så fick jag upp på medicinavdelningen och träffa min speciella sköterska, Helena, som är en toppentjej på alla sätt.
Mycket duktig i sitt yrke och är expert på att ta blod på mig. Ett stick sen är det klart och sannerligen så är det få som lyckas med detta på mig.
Under årens lopp är det många som har fått ge upp och hämta hjälp.

Jag är oerhört tacksam över den sjukvård vi har i Sverige !


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate