fredag, oktober 12, 2012

Otur eller tur?


Sitter och läser dagens svd och de beskriver SÖS (Södersjukhuset) som en katastrof. Några pat. som har fått dålig behandling kommer till tals.
Jag har varit på SÖS i flera omgångar bla. med en blodpropp i lungan och efteråt förvånats över den goda vård jag fått. Ingen väntan, trevlig personal osv.
Ibland undrar jag över om delar av missnöjet kommer från pat. själv som kanske är rädd eller otålig?
Om man tex. tjatar för mycket och vill gå före i kön så kanske personalen tröttnar och låter grinig eftersom de har ett oerhört tryck på sig.
Jag minns en gång när jag satt på en akutmottagning i Malmö och in kommer ca 15 personer med en flicka på ca 5 år som var hostig och snuvig. De krävde mycket högljutt att få komma in på en gång till doktorn. När de inte gav sig inför de regler som personalen åberopade så blev det mycket otrevligt. Polis fick tillkallas!
Idag har Malmö regelverk som säger att bara två anförvanter får följa med in!
Det enda som störde mig på SÖS var de fyllon som kom in då och då med polis.Otrevliga högljudda fyllon som borde ha en egen ingång och väntrum!
Stackars personal!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate