måndag, oktober 08, 2012

Mat och annat smått och gott!

Jag har alltid gillat att laga mat, i mina äktenskap så har det alltså aldrig varit några problem vad gäller den biten.
Fick en mycket bra utbildning i Kungl. Flottan 1961-63, gick på kockskolan i Karlskrona och fick samtidigt lära mig till "hovmästare"!
Jag har haft nytta av denna utbildning i hela mitt liv och idag när inga unga ska göra militärtjänst så är det mycket de missar i sina liv.
Tror stenhårt på att det är nyttigt för bortskämda unga att behöva lära sig lite diciplin!


    Den här länken går till det jag kallar "smått och gott". Lite träning med en ny mobbe och dess smått fantastiska videoinpelnings möjligheter.  

http://youtu.be/6vzXmix7QC4

Jag gillar att lära mig nya tekniska ting och visst är det en viss utmaning att köpa den senaste modellen av en smartphone.
Men eftersom jag nu använt mig av Linux i så många år och denna smartphone Samsung Galaxy 3 innehåller en Linux från Google så är det bara att kolla lite, sen kör man!
Jag gillar verkligen Google som bolag med sin satsning på Linux, de är att gratulera att de slog in på den vägen.
Tyvärr har de flesta inte en susning om att deras mobil har ett Linux-system därför att om de förstod detta så skulle de också förstå att Linux är ett fullfjädrat system även för datorn.
Google har med sina satsningar gjort internet lättare och förnuftigare för oss användare.
Deras web-läsare Chrome är ju så innehållsrik om man går innanför skalet.Deras "appar" finns ju för webläsaren och underlättar alla tjänster.

Lagar mat gör jag fortfarande och tänker inte lägga av med detta. Mums!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate