söndag, oktober 28, 2012

En liten betraktelse över Windows 8!

Nu har jag den färdiga Win 8 på datorn! Jag har skrivit en hel del om detta system eftersom jag har testat win 8 under en längre tid. Tidigare var jag tveksam till deras ”app-system” men jag kör nu dels med ett system som har gjort att den påminner om win xp plus att jag precis som det är tänkt kan gå in i ”app-systemet” med musen.
Många appar har tillkommit sedan i våras och det är välkommet. Många kända grejor med You Tube, radiostationer i mängd, foto mfl. Hundratals gratis-appar som är användbara, inte minst resesök av olika slag.
Snabb som attan är win 8, jag är förvånad över att de har fått fram en windows som svarar så bra. Sedan är det skönt att alla gamla program verkar att fungera den här gången utan några problem.
Inga drivrutinskrascher hittills och det är ovanligt när det gäller windows och ett nytt system. Tidigare byten har varit jobbiga med tex scanners och skrivare. Inte denna gång hos mig i varje fall.
Microsoft verkar ha gjort ett mycket fint arbete denna gång med mycket nytänkande! Jag som är ”Linux-nörd” måste faktiskt denna gång buga mig för Microsoft och erkänna att det inte känns kass och köra detta OS! Ett faktum är att de har nog sneglat lite på lösningar hos tex Ubuntu och det tänk som finns där inför framtiden!
Jag kan utan vidare uppmana folk att passa på att uppdatera till åttan nu när det är så billigt och lätt att utföra detta. Vem som helst utan särskild datorvana klarar av att göra denna uppdatering.
Lättare har det aldrig någonsin varit i världshistoriens datortider.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate