måndag, oktober 08, 2012

Det gäller att läsa allt i kontraktet!


"Kompis utan surf är ett av våra mest populära abonnemang eftersom du ringer för 0 kr/minut och skickar fria SMS/MMS till 3,7 miljoner Tele2 och Comviq-mobiler.
Har du många kompisar som har Tele2 eller Comviq kan din mobiltelefoni bli riktigt billig om du väljer abonnemanget Kompis utan surf.
I detta abonnemang ingår ingen surf, du betalar 15 kr/MB."


När jag ändrade mitt abb. på Tele2 så såg jag inte upp med regelverket. Min telefon hade varit kopplad automatisk att ta ner mina mail och uppdatera Face osv.
Även när jag gick ner till Compiz utan surf så fungerade surfen men då för 15 kronor minuten!!

15 kronor per MB! Detta är ju ett ockerpris som slår allt annat i den vägen.  Jag ska ta ett exempel.
På ett kontantkort för Telenor så behöver du bara sätta in 150 kronor så har du helt fri surf i en månad plus naturligtvis sms och samtal!

Tele2 har följt sina regler och som tur för mig så hade jag lagt in en spärr på 500!
När jag hade nått spärren så stängde Tele2 ner min telefon för alla samtal o sms ut.
Dock utan att meddela mig på något sätt! Detta är ju mycket anmärkningsvärt!
Jag tänker också på de som inte har någon spärr, hur mycket de kan bli skyldiga Tele2 vill jag inte ens tänka på.
Naturligtvis borde det överhuvudtaget vid ett abb utan surf inte vara möjligt att ens för en minut gå ut på internet!
Skulle tro att Tele2 medvetet har en sådan här konstruktion för att tjäna pengar på människors okunskap!
Mig har de på det här sättet förlorat som kund för tid och evighet!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate