fredag, mars 02, 2012

Microsoft, bjud era trogna kunder på Windows 8!


Idag fick man glutta in på win 8 beta och självklart så håller jag med om att de nu börjar anpassa sig till den moderna IT-världen. I varje fall vad jag kan se utifrån! Insidan lär jag ju inte se för jag tänker inte plocka ner denna beta till min dator eftersom den är tidsbegränsad.


 Ett tu tre så slutar den att fungera, det är ju inte som på Linuxsidan där man alltid kan uppdatera till den senaste .(Gratis)
Nu förstår jag också om alla de som de senaste tio åren har haft XP på sina datorer blir lite sugna på förnyelse.Det trista för de flesta är ju att de har gamla datorer som inte klarar av nya op-system!
XP-VISTA-WIN7 är ju i princip samma grej men Win 8 ser mer ut som Linux. 

Frågan är bara om de har kunnat greja till en användarvänlig  update-funktion denna gång eller ska folk behöva sitta och ta ner updates från alla möjliga olika håll och spilla tid i onödan.
På kontor är ju denna företeelse fruktansvärt irriterande för de IT-tekniker som jobbar där.

Som bekant så uppdaterar sig tex Ubuntu med ett enda klick, allt från säkerhetsfiler till uppdates för Firefox .Lätt som en plätt och ger maximal säkerhet!

Nu tycker jag Microsoft under alla de här åren har tjänat så mycket pengar, övervinster kan vi utan tvekan kalla det.
 Nu borde det vara dags att de bjuder på Windows 8 till alla som vill ha denna!

Kan Linux bjuda på sina versioner så kan det stora Microsoft också göra detta för en gångs skull! Amen!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate