lördag, november 12, 2011

Tv 4 har återigen brutit löften!

Jag har genom Com-Hem åtta betalkanaler i ett paket och där har jag sedan ett par år haft TV4 film. Fritt från reklam eftersom jag betalar avgift.

Häpenheten blev  stor när jag en kväll skulle titta på en film. De hade reklam i skarven mellan filmerna och det kan jag väl tåla men sedan bröt de filmen fyra gånger med långa reklaminslag. Detta är inte OK för mig som avskyr när filmer bryts pga av reklam. Det är ett sätt att förstöra filmen och borde enligt lag ej vara tillåtet.

Jag har nu sagt upp TV 4 film därför att jag ser det här som ett kontraktsbrott. Betalar jag en kanal så får det räcka så, ingen reklam ska tillåtas att bryta filmen.

Överhuvudtaget tycker jag att TV4 , ägd av multibolaget Bonniers, skräpar ner sina program något förunderligt. Kristin Lundells recension av TV4 som jag lagt med här kan jag skriva under till 100 %.

TV4 torgför det allra sämsta inom branchen med tex program som "Bonde söker fru". Ett program som vädjar till de lägsta instinkterna hos tittaren, milt sagt är det ett "peeping Tom" program. Hur man kan välja detta program förstår inte jag när statstelevisionen sänder ett av de bästa programmen som finns samtidigt. (Uppdrag granskning)

Tittare som alltid håller till godo med div.reklamprogram fördummas sakteligen eller om man ska vara elak så kanske deras tankeverksamhet inte är sådär smart som man skulle kunna önska.

Ofta när man talar med personer under 30 så uppvisar de en häpnadsväckande okunskap om vårt samhälle och dess historia. Skolan tycks inte tillföra den kunskap den  borde men jag har ju hört lärare anse att historia tex. inte är så viktigt att kunna.  Skulle det vara  inställningen bland många lärare så är det ju inte konstigt om dagens unga har stora luckor i sina kunskaper.

När jag läser Kristin Lundells iaktagelser så ryser jag av obehag. Att Lars Ohly dyker upp i sådana här sammanhang är däremot inte förvånande. Den en gång "renlärige" kommunisten har lärt sig att leva ett liv utanför det vanliga slitsamma "Svenssonlivet" och gillar säkert att sitta i TV4 och dricka brus på förmiddagen.
Han kommer aldrig mer att synas på tåget som tågmästare det är mitt tips!

Bonniers likrikting inom samhälle och kultur slår dessutom hårt på biograferna.SF,  som de äger, har monopol i många stora städer och visar i stort sätt bara Hollywood-film. Den film som kommer från andra länder än USA har sällan tillträde till dessa biografer och det har blivit ett problem i vårt land.
Vi som bor i Stockholm har fortfarande biografer som visar annat än USA-baserade filmer men striden har varit stor här också och framtiden är dyster!

Klicka på Kristin Lundells  recension så läser du den bättre med större bokstäver.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate