fredag, november 25, 2011

Blodpropp en vecka efteråt!

I torsdags var jag på kontroll på SÖS och hade hoppats på att mitt blod skulle vara lite mindre trögflytande. Nu visade proverna att det var ett stycke kvar innan det var bra. Tillkallad läkare fick skriva ut ett paket sprutor till som ska in i kroppen. Dubbel dos fram tills på måndag då nya prover ska tas.

Som människa går man omkring och tror som de flesta att "det där" händer inte mig.
Jag trodde i flera dagar att mitt onda kom från ett par revben som jag skadade för många år sedan. Det onda kom alltså från ett tungt lyft! Trodde jag!

När så sanningen kom svart på vitt på lördagnatt så inser jag att ett nytt blad i mitt liv har öppnats.
Om man ser livet med färden framåt som en färd med olika skyltar efter vägen så är det här en skylt som pekar åt ett annat håll än de skyltar jag hittills har passerat.

Det är varken skilsmässa eller förlust av arbete och pengar. Inte ett nytt äktenskap heller utan bara en kal skylt där det står :" Du håller på att bli gammal och sjuk!"

1 kommentar:

Erik Lönroth sa...

Det är bara när man tittar bakåt som man slutar vara nyfiken på vägen.

Du tillhör väl inte den skaran? Vi har för mycket kvar att upptäcka för att packa ihop nu och deppa.

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate