måndag, november 07, 2011

Är jag psykopat?

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/psykologi/trotjanare-gor-uppror-i-diagnosfabriken_6609792.svd

Ibland kan det bli så fel inom sjukvården. Olika läkare ställer olika diagnoser och skriver då också ut olika mediciner.
En del läkare är kanske direkt olämpliga att handha en viss patient.
Jag minns när jag arbetade skift på ett bruk, hade arbetat så i över 15 år när jag drabbades av svåra sömnsvårigheter.
Gick till bolagets läkare så som vi skulle göra och la fram mina problem. Han började frenetiskt bläddra i Fass och skrev ut många recept.
När jag började äta medicinen så blev jag totalt förvirrad, såg "gubbar" på väggarna och kunde inte stiga upp ur sängen pga av skräck.
Efter mycket om och men så ringde jag en vän som var överläkare på psyket och berättade hur det var.
När han fick veta vad det var för mediciner som jag åt så blev han mycket upprörd.
Bla. så var jag medicinerad mot schizofreni och psykos!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Schizofreni

Artikeln i dagens Svd är tänkvärd och bör stämma till eftertanke!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate