torsdag, oktober 20, 2011

Gadaffi har fallit!

Jag hoppas att uppgifterna verkligen stämmer, att Gaddafi är död på riktigt. Visserligen hade jag hoppats att han skulle tas levande och få stå till svars inför en domstol. Men jag kan inte påstå att jag sörjer.
Revolutionen har segrat. Diktaturen är slagen. Överallt dansar och jublar människorna i Libyen. Nu börjar kampen för att förverkliga demokratin, att bygga upp ett demokratiskt samhälle. 
Syriens diktator kan vänta sig samma slut som Gadaffi, och jag hoppas att den ruttna vänster som finns i världen går under i samband med denna seger i Libyen.
Delegationer från bla. Syd-Amerikas vänster har åkt till Syrien för att hylla diktaturen, de inbillar sig alltid att om man är emot USA så är man en vän. I Sverige finns fd kfmlr som idag kallar sig KP (kommunistiska partiet) vilket också har ställt sig på förtryckarnas sida.  Ickedemokraterna känner igen varandra och stödjer varandra.

Gaddafis död blir också ytterligare inspiration för alla de människor som slåss för demokrati i Syrien och andra diktaturer i Mellanöstern. Gaddafi var den tredje diktatorn som föll. Fler står på tur.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate