söndag, juni 12, 2011

När studentfirandet pågår.....

http://www.expressen.se/nyheter/1.2466601/vittne-det-rann-blod-ur-munnen

Samtidigt som studenter över hela landet firar så utför två yngre män ett mycket otäckt våldsdåd i Åkersberga.
Kallblodigt skjuter de ner tre unga killar varav en avlider på direkten.
Under den senaste femtioårsperioden hände det något i vårt land som har lett fram till allt för många liknande händelser. Det skjuts i alla stora städer på ett sätt som för tankarna till trettiotalets USA. Där berodde det nästan uteslutande på ett krig mellan olika kriminella organisationer.

Dessa kriminella ägnade sig åt knark,sprit och krogaffärer och ve den som försökte gå in i en annans kvarter och försöka "ta över"!

Handlar det om samma saker i vårt land nu?

Jag har bara erfarenhet från Malmö och där fanns under min tid "juggeligan,bulgarligan osv"
Dessa drev svartklubbar lite här och där och man kunde göra allehanda affärer på dessa ställen.
Tyvärr var jag bekant med den största gangstern i Malmö, en ungrare som ägde allt från fastigheter till krogar samt styrde amfetaminhandeln i Malmö.
Utåt sett kan dessa kriminella te sig som "vanliga" medborgare, hyggliga och vänliga grannar.

En sak som säger en del om dessa människor och det är deras ögon. De ler med munnen men inte med sina ögon.
Jag har gluttat in på flera svartklubbar i mitt liv och ofta så får man en rad mycket otäcka ögonkast mot sig,  så ofta  går man ut lika fort som man kom in.

Vi har något i Sverige som kallas BRÅ, de ska hålla koll på tex brottsligheten. Ökar den eller minskar den?  De påstår sedan ett par år bakåt att våldsbrottsligheten sjunker. Jag tror inte på dem längre.
Vad sjukvården uppvisar  av skador är helt andra siffror och när jag idag fick höra från ledande poliser att de inte ens utreder vissa fall så börjar jag inse att inget av de siffror som BRÅ hanterar är tillförlitliga.
Folk vågar inte anmäla idag eller gitter inte eftersom de redan på förhand vet att polisen lägger ner målet.
Något varken BRÅ eller polisen kommer ifrån är alla dessa skjutningar som pågår som en följetong i våra tidningar och det är inte påhittade historier denna gång utan det är faktiskt på riktigt.
Det händer i vårt lilla Sverige!

PS Det är dags att göra som i England, sätt upp övervakningskameror överallt i det offentliga!

Det här handlar om en annan sorts kriminalitet, läs och begrunda hur Malmö fungerar:
http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1491884/Malmo-under-ytan.html

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate