fredag, juni 17, 2011

En skivspelare är gott att äga!

Tack vare programmet igår om Phil Spector  på tv så kopplade jag upp min grammofon idag. Spelar gamla skivor med Lennon där just Phil Spector har producerat. "Working class hero" är en sådan låt där Phil var inblandad, Lennon både skrev text och musik.
Nu rullar Simon and Garfunkel! Jag är dum som inte spelar mina gamla LP, jag sitter ju på en skatt från femtiotalet och framåt. Har köpt skivor från 1955 och framåt.
Visst blir man lite lat med den utmärkta Spotify men LP med dessa omslag är det inget som slår. Bilder, texter osv har man ofta tillgång till.
Cd-skivan krympte ner allt sådant till så pyttigt.


Med en bra förstärkare så ger ju Lp-skivan ett mycket bra ljud.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate