måndag, april 25, 2011

Malmö del 2

Idag när jag slog upp Malmös bägge tidningar så möts jag återigen av rubriker om stök, rån, brand osv.

Jag minns då hur jag utsattes för ett rånförsök en kväll just vid Folkets Park där tidningarna idag skriver om stök.
Två killar dyker upp ur mörkret och dyker på mig och vill ha min plånbok. Ja, de bad "snällt" att jag skulle ge dem denna !  Trodde nog att de skrämt mig så till den milda grad att jag frivilligt skulle lämna över den. Nu var jag på den tiden lite "stöddig" och sa bara helt kort åt dem att här ska det inte bli någon plånbok samtidigt som jag la på en våldsam rallarsving mot den ena. Vad jag inte visste var att den andra redan då tagit upp en burk med tårgasspray och sprutade rakt in mellan mina glasögon.
Sen sprang de !
Jag kan säga som så att tårgas rakt in i ögonen är fruktansvärt smärtsamt. Lyckades ta mig ner till korvkiosken på Amiralsgatan och fick där hjälp att skölja mina ögon.

När jag läser om stöket i Malmö så minns man vad man själv råkat ut för därnere. Stan är rena rama träsket idag av kriminalitet.
I USA genomgick man samma utveckling i många städer av kriminalitet och tyvärr har den bitit sig fast så verkar det som om den stannar för evigt också med knarkhandel,svartklubbar osv.

Det ser dystert ut för Malmö!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate