tisdag, april 12, 2011

Linux vinner kriget över Microsoft!

Du som tvivlar på dessa ord i min rubrik ska läsa följande artikel :
http://computersweden.idg.se/2.2683/1.378564/linux-vinner-kriget-over-microsoft

Det är lite underligt att svensken i gemen och särskilt stat och kommun hänger fast vid dyra Microsoft. Det finns ju pengar att vinna på att byta till fri programvara.  Bara det borde locka de stora aktörerna men faktum är att de it-killar(flickor finns det få av,tyvärr)  kan bara microsoft.De har inte ens brytt sig om att lära sig Linux men snopet är ju för dem och andra att så många mobiltelefoner idag har Linux innanför skalet.

Men man kan ju undra vad det är för konstiga strukturer som styr tex Sony-Ericsson som också har Andreoid  (Linux-Google) i sina  nya mobbar men deras programvara på nätet för updates osv är BARA gjort för Microsoftdatorer! De anstänger sig inte ens att lägga ut motsvarande program så att det fungerar på Linux.  Google däremot släpper sina program för alla system.

Jag tycker att alla dessa bolag som inte gör ett skvatt för oss på Linuxsidan ska bojkottas så långt det går. Därför köper jag bara HP-skrivare därför att de alltid fungerar ihop med Ubuntu-Linux!

Sitter just nu på Ubuntu Natty 11.04 och dess sk beta-version, den här ska vara fullt klar i slutet av den här månaden så nu är det bara lite finputs som ska göras. Nu går den bara bra på min PC modell Dell E520!

Inget kan få mig tillbaka till att köpa microsofts dyra lösningar!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate