söndag, januari 02, 2011

Ljuv musik uppstår inom mig!

Förbjudet att röka i barer, restauranger – och på offentliga platser

"Spanien införde vid årsskiftet de strängaste tobakslagarna i Europa. Då förbjöds rökning i alla barer, restauranger och på offentliga platser. Även vissa platser utomhus måste vara helt rökfria.
Många spanjorer beskriver de nya reglerna som "en chock", och restaurangnäringen fruktar försäljningsras. Men anti-rökare jublar åt att landet nu tar i med hårdhandskarna mot cigaretter, som kostar cirka 50 000 spanjorer livet varje år." 

När jag hörde den här nyheten på radion i morse så trodde jag att jag drömde fortfarande men ser nu i tidningen att det ÄR sant.


Bättre lagar än vad vi har i Sverige och det hade varit en välsignelse med samma lagar här. Kanske något för EU att lancera?


Sedan vi infört rökförbud på vissa platser har det blivit vanligt av rökare att ställa sig vid ut-ingångar och röka. Det innebär att man varje dag måste passera dessa dumskallar som står där helt egotrippade och stinker ner tillvaron för oss andra. Samma på perronger vid tåg , tunnelbanor osv. Där riskerar man dessutom att få dem bredvid sig . En nyrökt dumskalle stinker as både ur kläder och mun.
Hur man i dessa upplysta tider vill begå detta långsamma självmord är en gåta. Det är därför jag kallar dem dumskallar.
Jag har sett mängder av patienter dö framför mig när jag arbetade på lungkliniken i Malmö och det är verkligen en fasansfull död att se.
Hosta blod för att sedan sakta kvävas ihjäl är ingen skön syn att se och hur de upplever det själv kan de aldrig berätta!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate